pondělí 31. května 2010

Mám pocit, jakoby se ve mně něco zlomilo




… a nebyla to jenom kost. Mám najednou pocit, že je spousta věcí jednodušší, vše se daří a barvy jsou jasnější. A Yeon Ju, moje korejská kamarádka, mi říkala: U nás doma máme takové přísloví: Lidé po nehodě mají štěstí. Něco na tom bude. Nejen, že jsem čirou náhodou našla práci, kde se cítím konečně, po všech těch útrapných, vydřidušných pracech, v bezpečí, ale navíc netrpím neustálým strachem, co když mě vyhodí. Naopak, neustále mě učí něčemu novému a dávají mi tak najevo, že mi věří. Do práce chodím od pondělí do pátku ve stejný den, a tak prožívám každodenní ránní rituály nestíhání. Dnes jsem si pořídila hrníček na kafe do vlaku, abych ušetřila drahocenný čas, který snídaně zabírá. Když vystoupím na Wynyardu, hledám nejbližší zelenou, rychle mažu po Hunter street, a pak do leva (teď si nemůžu vzpomenout na jméno té ulice) – tam mě většinou zdraví poslíček, který čeká před hotelem – jeho pokynutí hlavou beru jako tradiční přivítání do nového dne.
Harry, který vede kavárnu, je cca 50 letý týpek a slovo týpek se k němu hodí. Neustále vtipkuje a především stejně jako jeho žena, má moc dobré a neopotřebované srdce. Také, když jsem mu řekla, že se stěhuju do Newtonu, tak reagoval, jak se k němu hodí. Spousta starších lidí by řeklo: „Newtown? To je divné místo.“ kdežto on řekl: „To je skvělé, kdybych byl mladý, tak bydlím určítě tam.“

A já jsem také ráda, že tu můžu být. Na zimu je to podle mě nejlepší místo v Sydney. Na pláže už je zima a není nic lepšího, než se procházet po kavárnách, antikrvariátech a užívat si barev podzimu a Newtownu. On je totiž jaksi barevný taky. Je to i těmi lidmi, kteří se tu pohybují. Jsou různí,jiní, originální, obyčejně neobyčejní i neobyčejně obyčejní. Nešetří na barvách na oblečení ani na vlasech, omítky jsou tu a tam ozdobené graffity v pravém slova smyslu, žádné nesmyslné klikyháky. Stejně jako má Melbourne Brunswic street, Londýn Camden Town, Sydney má Newtown.

Ovšem nejlepší na tom je, že mám to štěstí bydlet s Janou, se kterou jsme si z minima zařídily tak krásný pokoj, až jsme z toho obě překvapené a šťastné. Nejradši bych vás všechny pozvala. Navíc tu s námi bydlí dva pohodoví kluci, oba mají vlastní pokoj. V dolním patře bydlí Němec, gay, student herectví. Rád si prozpěvuje, cvičí a tancuje v obýváku před televizí. V horním patře přebývá Francouz, student designu. První společná večeře, kde jsme servírovali sekanou, se vyvedla a je prostě paráda, jak jsme se tu takhle všichni sešli. Tento týden nás čekají německé šnitzly.

Další velkou zprávou je, že jsem dnes byla poprvé ve škole. Začínám obecným kurzem angličtiny na jeden týden (to jen abych si prodloužila víza) a za tři týdny osmitýdenním kurzem, který by mi měl získat certifikát TESOL. Nemá to nic společného s Teslou. To je certifikát pro učitele angličtiny. Teď už jen najít druhou práci a je je to.

5 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Teto Kualo, strašně krásně se čtou řádky tvého štěstí, moc ti to přeju a taky ti trošku závidím, možná i trošku víc. A třeba to je i tím, že se mi stýská po mé oblíbené, nejoblíbenější - Tobě. Když tak vidím, jak se ti vede tam dole, říkám si, že nás asi nepoctíš svou táborovou spoluúčastí, nebo ano?
    Měj se Newtownsky krásně a pozdravuj své skvělé spolubydly!
    XOXO,
    Gába Liberecká

    OdpovědětVymazat
  3. Teto Gabo, za prve: ocenuji tvou reakci primo na blogu! mas pet bodu z peti. za druhe: dekuju, ted si obcas taky zavidim. na tabor opravdu nepojedu, coz me mrzi hodne, ale zase - kdyz uz jsem jednou tady, tak musim koukat, abych byla a jeste si to uzila. Jsem moc rada, ze vam podle zprav, ktere mi podava Natan, vsechno dari. To je uzasne. Dreambox jenom roste a roste.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Lucko, prostřednictvím Petra Horkého jsem objevila tvůj blog a celý jsem ho přelouskala... Moc díky, že píšeš, je to příjemné čtení a jsem ráda, že jsem tě virtuálně našla... Držím palce ve všech ohledech, máš můj obdiv, jak to zvládáš, vždycky s nedhledem :-) Austrálii miluju a nikdy na ni nezapomenu, i proto se k tobě trochu nostalgicky vracím, protože máme moře podobnejch zkušeností... Těším se na další postřehy ze Sydney i odjinud. Zdraví Ewíkhlavounahoru :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Evi, teda, díky moc za pochvalu a že ses tím vším prokousala. Doufám, že se ti z té změny směrů a vzduchu nezamotala hlava. Určitě budu nadále informovat, whats up, nebo teda whats down....no víš, jak to myslím :) A taky se co nejdřív ponořím do tvých záznamů. Na to se těším.

    OdpovědětVymazat