čtvrtek 29. dubna 2010

Jak jsem začala obsluhovat zaměstnance australských ministerstev

Je to až k nevíře, jak se vám během jediné minuty může překopat život. O tom, jak jedno nepatrné rozhodnutí může ovlivnit celý váš život bylo napsáno mnoho knih, natočeno několik filmů a ani toto jistě není první blog, který něco podobného zmiňuje. A je to tu, kdybych tenkrát ne....jela na tu party, nemusela bych zažívat ty trampoty, kterými jsem si prošla. Ale děda říká: Kdyby byly v prdeli ryby, nemusely by být rybníky. A tímto svérázným příslovím říká, že všechno má svůj smysl (A taky, jak by se tam ty ryby vešly). Takže i přesto, že mi David třikrát říkal, že bych měla jet domů a vyspat se pořádně do práce, i přesto, že jsem uvažovala nad tím, že se s kolem stavím doma a půjdu pěšky, i přesto že tam původně měl jít se mnou kamarád, co to na poslední chvíli odřekl, se to stalo.....ale děje se i mnoho jiného a těžko říct, co by se dělo, kdyby se nedělo právě to. Butterfly effect by stejně mohl přinést jinou odchylku od onoho dokonalého, protože dokonalé by nemohlo existovat bez malých záchvěvů. A slovy kamarádky Evy: "Hlavně, že se něco děje" můžu ukončit tento úvahový úvod a říct, co se vlastně děje :)

Po své první operaci, která byla náročná (tak, že jsem si po probuzení z anestezie vysloužila místo dvojitou dávku mofrinu) jsem týden rozhýbávala ruku, jedla prášky na bolest a zaspala většinu dní. V bdělých chvílích jsem řešila, zda mi toto zaškobrtnutí uhradí australská pojišťotvna, četla a koukala na filmy. Také jsem přemýšlela nad operací, kterou mi doporučovala paní doktorka Tew. Z rengenu hlavy vypozorovala, že jsem si prohnula jednu kost u spánku a radila mi, abych s tím šla na operaci, protože jinak bych měla jednu tvář splasklou. Na rozhodnutí jsem měla týden, pak už by operace byla složitější, a tak jsem získala novou úchylku - v ulicích Sydney jsem pozorovala obličeje, jejich stavbu, nedokonalosti a asymetrii. Čekala jsem na rozhodnutí pojišťovny, zda mi zákroky uhradí. Nedočkala jsem se, ale na operaci šla.

Následující týden jsem si za asistence kamarádů začala užívat dny volna a jak to tak po úrazu bývá, vyslechla jsem spoustu historek o všemožných i nemožných zranění a patáliích. Nebylo to vůbec špatné. Sluníčko stále svítilo, muzea byla také otevřená a času jsem měla fůru.
Můj velký vděk si zaslouží všichni kamarádi a mé dvě rodiny, které mě v tento podivný čas podpořili, bez nich by to bylo mnohem těžší.
Když jsem minulý týden ležela na pláži s kamarádem Davidem a myslela si, že tak do tří týdnů budu muset odletět domů, protože tu nemám práci a bla bla bla, napsala bývalá kolegyně z první práce, zda nevím o někom, kdo hledá práci. No věděla jsem. A mám práci. Jsem z ní nadšená. Fyzicky se nenadřu, což je vzhledem k mému zdravotnímu stavu dobře a práce mě baví. Servíruji kafíčka zaměstnancům australských ministerstev.
Kafíčko se nachází v Phillip Tower, která měří 227 metrů. Vždycky, když se s tácem v ruce podívám na nádvoří nad sebe a snažím se pohledem najít střechu, nejsem schopná zavřít pusu a zatočí se mi hlava. To si připadám jako dítě. Ale pak si také připadám jako Dítě z Hrabalova Obsluhoval jsem anglického krále, když mi můj šéf Harry začne předávat své dlouholeté zkušenosti, popisovat hosty, co si vždy dávají a jaké jim dal za těch jedenáct let přezdívky. Pracuji čtyři hodiny denně a odpoledne mívám zatím volné, tak je trávím v knihovně a přemítám nad svou diplomkou.

Ohledně svého odjezdu nejsem zatím vůbec rozhodnutá. Čeká mě tu vyúčtování mých lékařských zákroků a také mě čeká ještě jedna operace. Vyndání šroubů, které mi toho času drží rameno pohromadě. Tedy to je otázka, zda je odšroubovat zde a nebo v Čechách. Je však jasné, že dřív, než v červnu bych se nevrátila. Ke konci května se budeme vystěhovávat z bytu na Fairlightu. Kiki s Banánem si našli nové bydlení a já se budu zřejmě stěhovat ke bývalé kolegyni (z druhé práce) do Newtownu. Což je na zimu ideální destinace. Kavárny, kam se člověk podívá. Takže uvidíme....co kdyby to vyšlo.

2 komentáře:

  1. jsi chodící reklamou na rčení "co tě nezabije, to tě posílí". a už jsi hodně silná. tak ať se hlavně pořád něco děje, to se mi líbí, to je dobrý heslo. dávej na sebe pozor!

    OdpovědětVymazat
  2. Peto, budu. Jasne, jsem silna jako silnice - triproudovka.

    OdpovědětVymazat